onsdag, oktober 13, 2010

Omotiverad och oinspirerad

Jag är verkligen dålig på att plugga! Speciellt på att plugga inför tentor. Arbetsuppgifter går hur bra som helst, för det mesta är det bara roligt! Jag gillar känslan av att jobba mot ett mål, att känna mig klar med något och att känna att jag uppnått något. Kanske är det där det sitter: när blir man fullärd till en tenta? När har man pluggat tilräckligt? Kan man någonsin göra det och framför allt – hur vet man det? Man uppnår aldrig riktigt den där känslan av att ha gjort allt, av att vara klar och om det är tillräckligt.

Dessutom kryper det i kroppen på mig av att läsa. Spännande skönlitteratur eller världens tråkigaste fackskrift, spelar ingen roll (okej, skönlitteratur går lite bättre, men fortfarande). Jag har helt enkelt inte ro till det! Dessutom gör det mig så vansinnigt sömnig, vilket såklart inte underlättar.

Plugga är kanske inte mig grej helt enkelt... man kan ju inte vara bra på allt, sägs det. Min största motivation just nu är att jag snart är färdig. Om två veckor har jag förhoppningsvis skrivit min sista tenta någonsin. Det är vad som motiverar mig just nu.

Inga kommentarer: