torsdag, oktober 07, 2010

24 år idag!

23 lät ungefär som året innan (22). Men 24 låter på något vis... mer vuxet. Åtminstone inte lika ungdomligt som 23 och 22 gjorde. Jag har inget emot att bli 24 år idag, men för första gången på 2-3 år känner jag mig faktiskt lite äldre – på ett bra sätt!

Ikväll är det såklart fika som gäller, och jag har provat på ett alldeles eget tårtrecept på min önsketårta: chokladmoussetårtan som jag tidigare berättat om. Jag har klurat länge på hur man skulle kunna baka en sådan tårta själv och kommit fram till ett recept som jag tror skulle kunna bli rätt likt. Och vad vore inte ett bättre tillfälle att testa receptet i praktiken på om inte på min egen födelsedag? Så, ikväll ska mina gäster få agera provsmakare på Linas chokladmoussetårta! Jag hoppas att den blivit någorlunda lyckad... för säkerhets skull finns också lite muffins och kakor att tillgå.

En liten smygtitt:
vad säger ni, är den inte lite lik?

4 kommentarer:

Johanna sa...

Lina, jag tror jag dog och kom till chokladhimlen. Ser sååå fram emot att få provsmaka :) För övrigt fick jag verifieringskoden linatin :)

Anette sa...

Ser super gott ut GRATTIS på födelsedagen
Hoppas det blir en trevlig kväll
Kraam

Johanna sa...

Ah, det är DEN chokladmoussetårtan du pratade om! Såklart! Fantastiska Expresssenstammistårtan liksom?! Herregud! Hoppas det smakade. :) Och hoppas att du haft en fantastisk födelsedag!

Lina-Marie sa...

Johanna(1): Ojoj då, hoppas den levde upp till dina förväntningar! :) Tack för en mysig kväll!

Anette: Tack, det blev det!

Johanna(2): Japp, DEN tårtan! Tårtan med stort T! Den blev nästan lika fantastiskt, men Expressentårtan äger fortfarande! :) Födelsedagen blev super!