måndag, mars 29, 2010

Tårteufori

Ingen anledning är tillräckligt liten för att ställa till med tårtkalas på Expressen. Det händer lite nu och då faktiskt, och därför har jag också haft möjligheten att provsmaka en hel del olika sorter. Tack vare det har jag också hittat min själsfrände i tårtvärlden. Jag vet inte dens namn ännu, men det gör det hela lite extra spännande. Men det är en mörk skönhet som smakargudomligt!

Jag tror att det är någon form av chokladmousse-tårta. Översta lagret är misstänkt likt chokladmousse, mellanlagret är ett tunt, tunt lager mörk och hård choklad, och bottenlagret någon annan okänd men chokladmatchande grund. Det låter otroligt mäktigt, men den är faktiskt riktigt lätt och fin. Lite för lätt.

Känner någon igen sig i min beskrivning tar jag gärna emot namnförslag för att identifiera min älskade. Det vore kanske trevligt att ses igen någon gång, annat än på jobbet. Och om ni någon gång av någon anledning skulle få en ingivelse att köpa mig en tårta, då vet ni vad det är som gäller!


Inga kommentarer: