onsdag, mars 10, 2010

Bra på riktigt

En av anledningarna till varför jag trivs så bra på Expressen Söndag (förrutom att jag får hålla på med det jag tycker om med fantastiska människor) är att jag får så bra respons på det jag gör. Har jag gjort något bra, då får jag höra det. Och har jag gjort något galet, då får jag veta det också – plus att jag får veta hur jag ska tänka istället. Vi har haft mycket fokusering på respons under utbildningen också, men ibland med lite för mycket fokus på resultatet istället för följdåtgärderna... det vill säga att man kanske fått höra att det man gjort inte varit helt bra, men har inte fått något finger på exakt vad eller hur man kan tänka istället.

Här finns folk som kan tala om precis vad det är som som känns fel eller rätt. Exakt vad det är som gör att sidan känns som den gör och vad man kan göra åt det. Här är det inte det minsta svettigt att få respons på ett jobb, det är inspirerande... det känns aldrig som ett bakslag, utan som en knuff framåt. Och samtidigt som jag får så mycket tillbaka känner jag också att jag faktiskt tillför något. Att dessutom få beröm från såväl medarbetare som läsare och reportrar gör ju inte saken sämre. För en gångs skull känner jag mig faktiskt rätt bra – på riktigt.

2 kommentarer:

Emma sa...

Men va roligt att höra! Du är ju hur bra som helst, va bra att du får höra det från de på jobbet också! Det är ju hur bra som helst och du är så värd att trivas och känna att du är bra!

Lina-Marie sa...

Emma: Tack söt! :) Det känns skönt med lite bekräftelse.