tisdag, mars 30, 2010

Träningsdags

Förra veckan tog jag äntligen tummen ur och skaffade mig träningskort. Lyckliga jag tränar nämligen gratis genom mitt jobb på motionshallen som ligger i samma byggnad. Där finns simhall, gym, spinning, ledarledda gympapass... allt man kan önska sig. Det är ju bara korkat att jag inte hämtat ut kortet tidigare!

I helgen invigde jag det med lite simning. Det var jättelänge sedan jag simmade sist, men jag har länge velat och det kändes riktigt skönt nu när jag äntligen kom till skott. I går testade jag även ett "body pump-pass", som är i princip samma sak som min älskade skivstång som jag trivts så bra med i Sundsvall. Det var riktigt bra här med! Lite tuffare möjligen. Med tanke på träningsvärken har jag har känt mig extra tacksam för mitt stillasittande jobb i dag – men då vet man också att man gjort rätt för sig. Måndageftermiddagarna är numera spikade!

1 kommentar:

Anette sa...

Härligt! Gympa / simning direkt vid sin arbetsplats.
Du har det bra du :)
Hoppas träningsvärken ger med sig innan ledigheten i fjällen :)
Ha en bra kväll
Kraam