tisdag, februari 08, 2011

Datatestet

Jag har blivit med dator! Eftersom min gamla dator börjar visa tecken på att ge upp tyckte jag att det kändes väl till pass att investera i en ny. Då jag inte riktigt kunde välja mellan mac-datorernas snygga design och pc-datorernas funktionalitet (som jag, trots de senaste tre åren av i princip bara mac-användande, fortfarande känner mig mest bekväm med) blev det helt enkelt en mix av dem båda. Och hur får man en pc med mac-design? Jo, genom att köpa en (dramatpaus) Samsung!

Precis som många andra jag rådfrågat tänkte jag också först: "Samsung... gör dom datorer?" Jag har försökt att efterforska efter någon som har någon faktisk erfarenhet av en sådan dator, dessvärre utan några som helst resultat, varken bra eller dåliga. I alla fall inte i mina kretsar (som ändå är hyfsat breda, eftersom jag har en datanörd till pojkvän).

Så, jag ser det som att jag får bli en av de första som recenserar en Samsungdator. Förväntningarna är höga, och hittills känner jag mig väldigt nöjd!

Snygg pc?

3 kommentarer:

Johanna sa...

Snygg!

Pauline sa...

Hej tack för all uppmuntran. Du är en sann vän, och en fin människa, även fast vi inte träffas så ofta. Hihi vad kul du minns det där med borgen, jo hade brutit ben i foten. JA nu har jag iallfall proppat i mig en massa korttison i hopp om att jag ska orka med resan, men lär ju se ut som grodanboll, då man sväller av dem. FAst huvudsaken att jag får njuta och se nåt annat. Hoppas allt är bra med dej. Bamsekramar

Annika sa...

jag vill också ha en pc med mac-liknade design så jag ser fram emot din recension!