fredag, december 10, 2010

Överansträngning?

Allt skolarbete under tre års tid verkar inte bara ha gjort mig lite smått utbränd, utan även min dator. Att den snart sjunger på sista refrängen har jag länge vetat. Under det senaste året har jag minst sagt fått visa stort tålamod för att datorn ska palla med fler än två aktivitetsfönster. Men förrutom att vara extremt seg har den inte visat några värre symtom - förrän nu. I tisdags när jag slog på datorn är skrivbordet plötsligt ihoptryckt i vänstra hörnet, med en vit/färgrandig kant nedtill, ett stort svart fält till höger och en grå liten fyrkant nere i högra hörnet. Sedan dess har detta kommit och gått lite som datorn själv har känt för... allt är i sin ordning en dag, för att plötsligt fucka ur en annan. Inget gott tecken alls!

Jag har varit beredd på detta länge, men nu känner jag mig ändå helt oförberedd! Hur klarar man sig utan dator? Jag hoppas verkligen att den överlever tills uppsatsarbetet är klart. Gärna tills jag har råd att köpa en ny dator också.

Inga kommentarer: