onsdag, december 22, 2010

Traditioner är till för att hållas

Jag är duktig på att upprätthålla jultraditioner. Det här med att alltid bli sjuk på jul blev inget undantag i år heller. Vad som däremot är skönt för i år är att jag faktiskt har tid att vara sjuk. För första gången på jag-vet-inte-hur-många-år är jag helt ledig över jul! Inget jobb, ingen skola. Nog hade jag såklart kunnat göra något bättre av min lediga tid, men vilan är nog ganska välbehövlig. Dessutom behöver jag inga ursäkter till att bara ligga framför tv:n hela dagarna under en filt och med en kopp te. Det kan jag leva med, för tillfället!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Helt fantastiskt att bara vara ledig. Och konstigt, också. Jag har lite svårt att koppla av helt och hållet, har mest hela tiden datorn i knät om jag sitter i soffan. Borde lägga mig ner med en bok i stället... kanske sen.... ;)

Krya på dig!!

Lina-Marie sa...

Johanna: Jag brukar också ha svårt för att koppla av, så det kanske bara var bra att jag blev sjuk? Då fick jag varva ner i alla fall!

Ta och plocka upp den där boken och gör detsamma! :)