torsdag, mars 24, 2011

Greetings from London!

Låt mig presentera mina resekamrater:
Stockholmaren och Londonbon:

Så vet du att du är framme i London:
heltäckningsmattor - även på tåget, ofcourse.

Vi lånar en lägenhet i Brockley av ett par givmilda
svenskar på semester.På väg mot inflyttning...

Framme!

Den obligatoriska trappan som leder upp till övervåningen
̶ mina föreställningar om engelska radhus besannades.
I trappen sitter våra roomies: Astrid och Elsa.

View from the kitchen.

Möte med Amsterdamborna, just like in old days, på Hi Sushi...

...den västerländska versionen av att sitta på golvet och äta?

Lyxfrukost i grannkvarteren: pannkakor med sirap och banan, Mmmm.

Marknadsstrosande i Camden.


Titt-ut.

Lyxfrukost hemma i lägenheten: golden syrup-gröt
(gjord på mjölk... try it!) med banan, engelska bagels
med mjukost och tomat, te och apelsinjuice.

Morgonmys med Astrid.

Sötaste dörren i Notting Hill?

En kopp tekanna.

Musikal-Måstet: Mamma Mia.

Helgen avslutas med en musikalstämning på topp.

Kort och gott: en toppenhelg med bästaste tjejorna, precis som förr... och plötsligt där på en gata i London kom Sundsvallsångesten tillbaka. Där insåg jag plötsligt hur mycket jag har saknat dem, och hur mycket jag inte ville åka ifrån dem igen. Och när det var dags att åka (för dags var det tvunget att bli) sa vi inte hej då, utan "vi ses" - som vanligt, för att det känns lite bättre då! För att det helt enkelt måste bli snart igen.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Gulle du! Vi måste ses snart igen <3
Attans förresten att jag missade de där fickuren i Camden, precis såna har jag ju letat efter...

Johanna sa...

Johanna, de MÅSTE finnas i Amsterdam! De finns i ungefär varenda affär i London.

Och Lina, gosh, kom tillbaka!

Lina-Marie sa...

Johanna överst: Det ska vi! Jag och Emma smider planer för fullt :) Och som Joppe säger, de fickuren fanns verkligen överallt. Borde gå att hitta!

Johanna underst: Jag vill! Miss you already!