torsdag, mars 31, 2011

Min nya favoritkanal

Under C-uppsatsskrivandet i höstas - som för mig och min uppsatskompis tillbringades till 98% hemma hos antingen mig eller henne, eftersom vi bodde i samma trappuppgång - gjorde vi en fantastisk tv-upptäckt. Fram mot tretiden, då hjärnorna började bli rätt mosiga, passade det utmärkt med en liten tv-paus. Och tv-pausen, som blev obligatorisk, varenda dag, klockan tre, under en halv termin, tillhörde "En plats vid havet" på kanal 8.

Jag är helt såld på det programmet! Och jag har egentligen ingen vettig förklaring till varför. Att se på britter som letar hus låter ju inte sådär jättespännande, men som jag skulle ha uttryckt det på klingande engelska: I just find it very pleasant! Det är trevligt att se olika hus, spännande platser, inspirerande inredning och människor som vågar följa sina drömmar. Kanske gillar jag det för att jag själv drömmer om att skaffa ett litet semesterhus i utlandet en dag? Eller så har jag kanske bara dille på hus/resor för tillfället?

Numera kan jag tyvärr inte alltid vidhålla min och min uppsatskompis tv-paustradition på grund av jobbet. Men, som tur är finns det otaliga versioner av detta programmet på både kanal 8 och kanal 9 som visas vid alla olika tidpunkter. På kanal 8 har vi: "En plats vid havet", "Drömhem vid havet", "En plats i solen" och "En plats på landet" (alla med samma koncenp, fast på olika platser... ni fattar). Och på kanal 9 har vi "Location, location, location". Två andra very pleasant programs på kanal 8 är "Enkel biljett", som handlar om människor som givit upp ekorrhjulet för ett lugnare liv på landet och "Country House Rescue", där man hjälper britter med renoveringen av gamla herrgårdar.

Okej... jag har nog lite dille på hus/resor! I vilket fall som helst: very pleasant programs!

Inga kommentarer: