fredag, juli 10, 2009

Jobb på bättre villkor

En av de saker jag älskar mest med mitt gamla jobb är att jag kan jobba i princip när jag vill. Eftersom jag inte är fast anställd men ändå har jobbat där så pass länge att jag vet hur allt i butiken funkar (och att jag därmed är väldigt värdefull när ordinarie personal tar semester) innebär det att 1: när jag vill jobba, får jag jobba. Och 2: När jag vill vara ledig, kan jag vara ledig. Jag kan såklart inte plötsligt bestämma mig för att jag inte vill jobba nästa vecka, utan måste som alla andra göra upp det med chefen ett bra tag i förväg. Men jag kan fortfarande skräddarsy mina jobbardagar i princip som jag vill. Därför bestämde jag mig för att vara ledig en vecka mitt i sommaren det här året, och den veckan börjar nu! Den kommer att påbörjas i fjällvärlden med långa dagsturer i vårt vackra fjällandskap och sköna fiskestunder långt inpå kvällarna. Det har jag längtat efter! Så mycket att jag bestämde mig för att investera i ett eget fiskespö den här gången (och alla andra gånger framöver). Imorgonbitti åker jag tillsammans med älsklingen, äldste svågern och hans flickvän. Nu önskar jag mig bara bra fiske, lite mygg och inte alltför mycket regn inför helgen.


3 kommentarer:

Malin Sofia sa...

Hej! Vad gör du lördagen den 15 augusti? Jag skulle nämligen vilja bjuda dig på sommarens största bloggfest i Stockholm. Vi kommer att tillbringa kvällen på Restaurang Mynchen, och äta, dansa, mingla.....festen kostar 470 kronor och då ingår italiensk buffé, välkomstdrink och vin till maten. Dessutom får alla med sig en läcker goodiebag med sig hem. ;) I min blogg under kategorin Bloggträff finns all info om festen, från delar av gästlistan till bilder från festvåningen och praktiska fakta. Första gänget (dom som anmälde sig redan i våras) har haft deadline för betalningen, men din deadline skulle bli 5 augusti. Du kan anmäla en kompis också, förutsatt att hon eller han är över 18. Egen blogg är inte nödvändigt. Bloggarna kommer från hela Sverige, stora som små, så räkna med att knyta nya kontakter. Hoppas du hör av dig! Kram, Malin

Pauline sa...

hej Lina, Va skönt det låter, skulle med vilja fara upp till fjällen och fiska. Eller iallfall fiska någon gång i sommar.

Lina-Marie sa...

Malin Sofia: Tyvärr är jag utomlands då. Men tack för inbjudan.

Pauline: Det är verkligen jätteskönt! En av sommarens absoluta höjdpunkter. Hoppas du också får tillfälle att fiska i sommar.