måndag, maj 10, 2010

Stockholmssightseeing 2

Helgen blev berikad med en hel del besök. Dels min kära nacksta-neighbour från Sundsvall, dels min gamla Lycksele-frände som numera bor i Åre. Därmed blev helgen också berikad med en hel del aktiviteter utöver det vanliga, däribland Gröna Lund, Naturhistoriska riksmuseet och Cosmonova. I helgen var också dagen i mitt liv då jag frivilligt åkte upp på 80 meters höjd och lät mig släppas rakt ned. Tidigare har mina inre begränsningar sagt åt mig att grejen är ju faktiskt rätt vansinnig (vilket jag nog fortfarande anser), men i helgen tog nog den lilla djävulen på axeln över. Jag ångrar inte det minsta, men inte vet jag om det blir någon fler gång. Nu har jag ju åtminstone provat! Som grädden på moset tog jag även plats i Insane (lika bra att bara köra på i vansinnesfärden när man ändå är igång?).

Söndagen blev mer stillfull, fysiskt i alla fall. Men mentalt befann jag mig några hundra miljoner år tillbaka och frammåt i tiden bland mammutar, isbjörnar, dinosaurier, homininer samt även en sväng under havets yta bland sardiner och delfiner utanför afrikanska kusten. Helt klart en väldigt händelserik helg – och riktigt rolig!

Nervösa miner inför Insane:

2 kommentarer:

Anette sa...

Jag begriper inte att du vågade åka den där Insane.
Den ser ju helt livsfarlig ut, (för nu har jag sett hur den ser ut)
Jag hade ju fått en hjärtinfarkt på direkten.
Vad kul för dig att det varit lite besök hemifrån.
KRAAM

Lina-Marie sa...

Anette: Det fattar inte jag heller, den var livsfarlig!