söndag, maj 16, 2010

Träningswildcard nummer 3

Jag har aldrig någonsin känt mig så dålig under ett danspass som idag! Det var ett tillfälligt pass på gymmet just idag som hette Cardio dance. Jag hade ingen aning om var det var innan, men bara ordet dance fick mig ju att bli tillräckligt sugen. Jag hörde sedan rykten om att det var väldigt likt jazzdans, vilket kändes ännu roligare eftersom jag hållit på med det förut. Och nog var det jazz alltid, men herregud så svårt det var! Jag har ändå dansat jazz i 5-6 år... jag har tagit lektioner, ingått i x antal grupper, uppträtt offentligt otaliga gånger samt även själv lärt ut jazz med egna koreografier. Men idag kunde jag knappt få till en pas de bourré (typ det första steget man lär sig i jazz). Istället för att ha roligt blev jag mest bara arg. Jag tyckte nog att nivån var väl hög och inställningen lite väl seriös för att vara ett engångspass utan krav på förkunskaper, men det var ändå ett pass som jag med lätthet borde ha klarat av. Jag antar att det var det som gjorde mig så frustrerad. Har jag verkligen blivit så dålig? Uppenbarligen!

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Åh, jag känner igen det där. Jag var på danspass på Helex förut. Herregud, det gick åt skogen! Jag har dansat jazz, disco och show. Och ja, det var längesedan, men det var på avancerad nivå och även om jag inte är någon dansare längre så borde jag inte ha några problem med grundsteg. Men tydligen. Och fy, vad arg man blir!

Jag skyller på att jag är äldre, ovan, stelare - och framförallt stelopererad (även om jag inte tycker att det borde hindra mig)...

Anette sa...

Nej, du har inte blivit dålig på det du har bara "legat av dig" :)
Det är ju trots allt någta år sedan du dansade som mest.
KRAAM

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: Verkligen, så irriterande! Stelopererad låter ju dock som en mer förståelig förklaring än att man blivit äldre och stelare (det fanns ju de som var dubbelt så gammal som jag som klarade sig utmärkt), men jag antar att det är något sånt jag får skylla på ...åldern alltså, inte operationen) :)

Anette: Ja, jag har legat av mig. Men så mycket sämre hade jag inte förväntat mig att jag skulle vara. Men som sagt ovan... det måste vara åldern! ;)