fredag, juli 16, 2010

Träningswildcard nummer 4

Afrodans stod på schemat för utomhuspassen igår. Jag har alltid velat prova, men aldrig ritigt fått tummen ur. Så nu den här veckan när jag verkligen inte har någon annan träning passade det utmärkt för en debut.

Och det var så himla kul! Jag var lite skraj sedan mitt förra dansförsök att jag skulle känna mig lika dålig igen, men det var verkligen en helt annan nivå på den här träningen. En nivå som var lagom. Jag fick kämpa lite i början, men efter två-tre gånger gick det lättare och innan slutet kände jag mig till och med riktigt bra. Och det är precis så dans ska vara, oavsett nivå! Man ska känna att det är lite svårt, men att man klarar av det och framför allt ska man känna att det är roligt. Då är man på ett riktigt danspass (och det var jag verkligen igår)!

Inga kommentarer: