söndag, januari 16, 2011

It's complicated

– Hej! Jag skulle vilja hämta ut ett personbevis.
– Okej. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det just nu, eftersom vårt datasystem ligger nere. Men jag kan skriva ut och skicka ett till dig så snart det är fixat?
– Okej, det blir bra.
– Fint. Vad har du för adress?

Hrm... ja, vad har jag för adress? För en vecka sedan var min adress Sundsvall. Fast egentligen var den ju Lycksele, rent fysiskt bodde jag ju inte i Sundsvall längre. Veckan därpå var min adress Åsele... ja, mestadels i alla fall. Just nu är den hos några bekanta i Umeå, typ. Fast inom loppet av några veckor kommer den nog att vara hos en annan bekant i Umeå, kanske även hos en tredje, för att slutligen (hoppas jag) bli på Teg i Umeå.

Men just nu bor jag egentligen ingenstans. Inte på papperet i alla fall. Hemlös, skulle man faktiskt kunna kalla mig. Men jag har i alla fall en säng att sova i!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Konstigt är det.

Folk frågar var jag bor.
Eeeeh. Ja, alltså, just nu är det ju i Angel i London. Annars bor jag i Sverige, men stad? Jag kommer från Falun, men på sistone har jag bott i Sundsvall och Stockholm och numera bor jag ingenstans i Sverige.

Jättekonstigt.

Anonym sa...

Välkommen Linus!

Eeeerik

Lina-Marie sa...

Johanna: Det känns väldigt märkligt! Speciellt eftersom jag inte har något bestämt tillfälligt boende heller... jag flyttar liksom runt medan jag flyttar runt. Knas!

Och ja, knas när folk frågar också. Jag känner fortfarande inte riktigt än att jag bor här. Fast Lycksele kommer jag ju alltid att vara från åtminstone. Och från Sverige! :)

Eeeerik: Taack! :)