onsdag, januari 05, 2011

Sköna insikter!

Härom dagen satt jag och läste lite Facebookstatus om klasskompisar som beklagade sig över C-uppsats och tentor. Det kändes otroligt konstigt att jag inte hade någon aning om vad alla pratade om! Men för första gången har jag börjat inse att jag faktiskt är klar, färdig, finito! Vadå C-uppsats? Vadå tenta?

En annan dag frågade min pojke mig ifall jag skulle kunna fixa ett tygtryck: "Du som är ledig om kvällarna". Min spontana tanke var: "Oj, hur fanken ska jag hinna det?"... Det har varit min förinställda spontana reaktion på väldigt mycket de senaste tre åren. Men nu, för första gången på tre år, tänkte jag: "Ja, jag är ju faktiskt ledig om kvällarna. Det skulle jag lätt kunna fixa!"


2 kommentarer:

Johanna sa...

Märklig känsla va? Jag trivs bra med att lalla runt i London utan plugg. Men snart börjas det igen...

Lina-Marie sa...

Johanna: Väldigt märklig, men oerhört skönt! Njut av lallandet ett tag till! :)