söndag, april 19, 2009

Inte riktigt som det var tänkt

När jag kom in i tvättstugan med mina dryga 12 kilo tvätt stod båda tvättmaskinerna, torktumlaren och torkskåpet på full fräs, med som minst 30 minuter kvar på programmet. Något irriterande! Varför kan folk inte bara tvätta sina kläder på rätt tid och sedan ta med dom hem? Jag förstår inte riktigt var svårigheten i det sitter. En timme senare (efter att jag fått vänta ut båda maskinerna och sedan ta hand om någon annans tvätt innan jag kunde börja med min egen) kom en skamsen liten kille, som tydligen trott att han hade 4 timmars tvättid. Vad han skulle ha fått det ifrån förstår jag inte riktigt heller, eftersom det tydligt står vilka tider som gäller där man bokar tvättiden. Men, men... han bad åtminstone om ursäkt.
Pluggandet gick i alla fall helt okej. Jag kom mig för att läsa några sidor, men emellanåt var det uppenbarligen roligare att hänga om tvätten i torkskåpet eller att bara stirra i väggen. Jag är nog inte så bra på det där med plugg helt enkelt...

Drog också iväg på lite skivstångsträning senare på kvällen, men läste på Friskis hemsida strax innan att passet hade en annan ledare idag. Vidare läste jag också att passet hade annan ledare också kommande tre helger framöver, så det verkar som om det inte blir någon mer Anna på det här passet. Jag har misstänkt att det skulle ske, eftersom hon blivit alltmer rundare om magen på sistone och haft "dispans" på vissa övningar. Men det känns ändå tråkigt att hon faktiskt slutat... hon var ju min favorit! Hoppas att hon kommer tillbaka framöver!

Inga kommentarer: