fredag, april 24, 2009

Life through a pair of glasses

Jag är dagens nöjdaste solgasögoninköpare! De var snygga och inte speciellt dyra, men det bästa var att de verkligen fungerar! Jag kan nästintill titta rakt in i solen med dem, utan att behöva kisa ett dugg. Jag har nu också insett att mitt tidigare par solglasögon (som dessutom var svarta, de här är bruna... och jag får alltid för mig att svarta solglas ska "fungera bättre" än bruna) förmodligen inte ens haft något UV-skydd. Jag har alltid fått kisa lite i dem och det har på så vis blivit lite ansträngande för ögonen i alla fall. Efter dagens inköp har en helt ny solglasögonsvärld öppnats för mig. Är det så här världen ser ut egentligen genom ett par solglas?
Jag vet vad som slaviskt kommer att hänga med mig resten av sommaren i alla fall!

1 kommentar:

Emma sa...

Gu se fina de var!