torsdag, april 23, 2009

Jag vill ju springa!

Jag har alltid haft lite problem med mina behinnor när jag tränar. Jag har nog lätt för att överanstränga dem och får ibland värk och inflammationer när jag gjort något extraordinärt fysiskt. Den här gången har det dock pågått sedan i Mars, mer eller mindre och jag börjar bli måttligt less på det nu. Det kändes riktigt bra efter påsk! Jag hade inga känningar alls när jag började träna igen. Men efter dagen pass kändes det som om de bara brakade ihop igen... Jag gjorde ju inte ens något speciellt idag (?) Jag blir så irriterad! Jag som känner mig så pepp inför träningen nu... Varför kan man inte bara fungera som man ska?

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Har du bra skor? Jag hade mycket problem med benhinnorna när jag tränade mycket för några år sedan. Sedan fick jag hjälp av Gå & Löplabbet med nya, svindyra (så värt det!) träningsskor. Sedan dess är det bra!

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: Ja, jag har fått köpa utprövade (och svindyra) skor från Gå & löpkliniken i Umeå, så jag ska ha bra och passande skor.