måndag, augusti 31, 2009

Din egna superhjälte

Håller man andan för länge svimmar man. Springer man för länge får man mjölksyra. Äter/dricker man för mycket spyr man. Än hur smart hjärnan verkar så är det i slutändan kroppen som styr. När hjärnan inte längre vet vad den håller på med, då rycker kroppen in och "räddar världen". Det är rätt fantastiskt hur det fungerar!

Min kropp tyckte nog det var dags att jag lugnade ner mig lite - eller ganska mycket. Så den såg till att göra mig helt okapabel att göra något alls för ett par dagar ... precis såhär i skolstarten. Typiskt, tänker jag som känner att detta var det absolut sista jag behövde i det knappa tidsrummet som redan är. Senare tänker jag att det kanske ändå var detta jag verkligen behövde? Den där kroppen är inte så dum i alla fall!

Inga kommentarer: