söndag, augusti 23, 2009

Tillbaka till verkligheten

Jag älskar att resa, det har nog inte undgått någon. Jag älskar det så mycket, inte bara för att jag älskar att se nya platser, utan allra mest för att det är då jag känner mig som mest levande. Det är då jag får tid och ork att göra det jag själv vill. Då jag inte länge behöver tänka på annat än vad jag ska äta till middag och där varenda dag bara är en ny underbar dag, där igår eller imorgon aldrig existerar. Det är bara då jag tillåter mig själv att känna allt detta, när allt annat ändå är för långt borta för att jag ska kunna göra något åt det. Det är ett sätt för mig att fly tillbaka till mig själv. Plocka fram mig själv igen ur vardagsröran och bara vara jag, göra det jag vill, känna det jag vill och leva som jag vill. På något vis tillåter jag mig inte riktigt detta hemma, inte fullt ut. Det är för mycket som står i vägen. Så dagen när jag måste lämna allt detta är aldrig kul! Speciellt inte den här gången, när jag vet att det är så mycket som står i vägen. Jag vill inte!

4 kommentarer:

Annika sa...

Oj, det där hade jag kunnat skriva... precis så känner jag också! Det är den känslan man vill åt, att känna sig levande på ett sätt man inte gör annars.
Skynda dig till sundsvall nu för jag saknar dig massor! Kramar

Anonym sa...

jag tycker att det är skönt att vara hemma. det är ett jävla land det där, italien.

barajagjohanna sa...

Jag vill inte heller.

Jag är nästan tillbaka i verkligheten, eftersom jag befunnit mig i Sundsvall sedan två dagar tillbaka. Men jag flyr verkligheten lite till i alla fall...

Lina-Marie sa...

Annika: Det är konstigt det där, men det är sköna stunder när man väl får uppleva dem! Jag saknar dig med! Snart kommer jag! :)

Anonym: Skönt för dig att du känner så ;)

barajagjohanna: Det kommer säkert kännas bättre väl på plats (hoppas jag i alla fall), men just nu fortsätter jag fly lite till.