torsdag, augusti 06, 2009

Jag kan inte inte göra något

Under min första en och en halv timme på jobbet idag, som jag spenderade i kassan, hann jag:
- Öppna kassan, med allt vad det innebär (räkna båda kassorna, öppna posten, ställa i ordning allt kring kassorna, räkna gårdagens dagstidningar, rapportera in och bunta ihop, tömma papperskorgar m.m. Detta tar generellt en halvtimme)
- Fylla ut brödet
- Plocka in veckotidningsreturer, rapportera dem samt plocka ut de nya numrerna.
- Sortera våra kreditkunders kvitton (ett 100-tal) i bokstavsordning samt sätta in i pärmar på rätt plats.
- Ta ett 30-tal kunder emellan alltihopa.

När min avbytare sedan kommer efter en och en halv timme säger han: ”Hur i hela friden har du hunnit allt det där?”. Själv tänker jag: ”Jag måste paketera in veckotidningarna”.

Inga kommentarer: