lördag, april 24, 2010

Attackerad i duschrummet

I fredags passade jag på att träna ett skönt lunchpass följt av en uppfräschande dusch innan det var dags att jobba igen. Förrutom en gammal tant som fredligt står och schamponerar håret är jag ensam kvar i duschrummet. Jag har precis duschat klart och står och torkar mig när jag plötsligt känner att jag blir blöt på baksidan av benen. Jag vänder mig förvånat om och får i samma veva ännu ett vattenstänk över mig – den här gången öven handduken också.

Det är då jag att den fredliga gamla tanten plötsligt fått något infall att inte bara duscha sig själv, utan hela övriga duschrummet också – inklusive mig uppenbarligen. Hon står bokstavligen och riktar duschslangen mot alla väggar, golv, tak... som sagt, hela duschrummet. Och mitt i står jag, och försöker att bli torr. Jag blir så paff att jag antagligen står och stirrar en bra stund, men tanten verkar inte notera något konstigt. Inte heller att hon står och faktiskt står och blöter ner en annan människa som ganska uppenbart inte vill bli blöt ... Hur oförskämt är inte det? Men framför allt: hur knäppt är inte det?

Jag lyckades i alla fall fly ut från duschrummet och bli torr igen. Vad tanten höll på med och om hon uppnådde vad än hon nu hade tänkt sig är fortfarande okänt.

Inga kommentarer: