måndag, april 12, 2010

Nostalgi

Förra veckan var det återsamling av alla praktiserande studenter från Mittuniversitetet på hemmaplan i Sundsvall. Shit vad konstigt det kändes att "gå till skolan" igen! Fast det inte alls är något konstigt. Faktum är att jag ju fortfarande går i skolan, varenda dag som jag "går till jobbet", trots att det känns så långt ifrån skolan som möjligt.
Jag har verkligen förträngt allt som har med skola att göra! Bara en sådan simpel sak som att man kan behöva en penna under lektionen hade tydligen fallit ur minnet totalt. Och faktum är att jag trivs väldigt bra med det!

Nej, skolbänken är inte direkt något jag saknat. Men vad jag har saknat är mina älskade nacksta-neighbours som jag äntligen fick träffa igen! Det var också roligt att röra sig i bekanta områden, att träffa alla underbara människor som numera är spridda för vinden över landet och framför allt att höra vad alla har för sig.

Det var riktigt roligt med en återträff i gamla Sundsvall! Men något mer är jag inte redo för än. Istället tänker jag njuta av den tid jag har kvar i Stockholm, tills det är dags att börja komma ihåg att ta med pennan igen (usch!).

1 kommentar:

Annika sa...

Det var så mysigt att träffa dig igen! Förstår att du inte saknat skolbänken dock, och inte Sundsvall heller :p