torsdag, april 15, 2010

Efterlysning!

Det finns ostbågar, och så finns det riktiga ostbågar! Tyvärr är det riktiga ostbågarna något av en raritet numera, men jag har från en säker källa fått reda på att de numera figurerar i de allra sydligaste delarna av Sverige... så chansen finns ju att de även finns i övriga landet någonstans. Själv tänker jag kika in i ungefär varenda livsmedelsbutik jag kan hitta här i Stockholm tills jag hittar en påse (ja, dom är riktigt jävla goda!). Den som känner för att hjälpa till på traven får gärna hojta till om ni skulle upptäcka en påse med följande utseende i någon hylla någonstans:

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Vad är riktiga och vad är fejk då menar du? De på bilden finns väl överallt, eller?!

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: De på bilden är jumbobågar. De är större än "vanliga" (som jag inte vill kalla fejk! Bara inte lika goda som jumbo). Som du ser är påsen guldfärgad och det står "stora ostbågar" på påsen, till skillnad från "vanliga" ostbågspåsar.

De fanns under en period för ett par år sedan, men tillverkas inte längre. Så nej, de finns inte överallt. Men jag skulle bli väldigt glad om de ville göra det igen! Och uppenbarligen är de kanske på G igen? Hoppas!

barajagjohanna sa...

Okej. Jag ska låta dig veta om jag ser några. ;) Jag är ganska övertygad om att jag ätit vanliga för några månader sedan. Däremot tyckte jag att de var lite mindre då än vad de brukar vara...