tisdag, juni 29, 2010

Avnjuten tid

Inget rinnande vatten. Ingen ström. Mitt ute i skogen. Men med tända ljus. Bara familjen som sällskap. Doften av gräs och barr. Ljudet av endast vinden som susar i träden och fåglarna som kvittrar långt in på nätterna, som är ljusa ända till gryning. Och där tiden bara får gå och tankarna bara flöda.

De tre första meningarna brukar räcka för att vem som helst ska tycka att jag är galen som tycker om att vara på ett sådant ställe. Men faktum är att det är ganska skönt att det tar dubbelt så lång tid att diska, tvätta sig och borsta tänderna. Att man måste tända ett levande ljus för att kunna läsa. Att det faktiskt inte gör något att det tar lite extra tid, för det finns inget annat efteråt. Att bli mer medveten om sin tid – och att låta det ta tid. Det är en väldigt skön känsla!

Jag har även hunnit med att träffa en massa människor som jag inte träffat på alldeles för länge. Kort sagt en helg av välspenderad tid. Avnjuten tid.

Största förloraren i kubbspelet (morbrors hund):

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hittade din blogg igår tror jag det var och har skummat igenom hela. Väldigt kul att du skriver om journalistutbildningen då jag själv har sökt till den i år. Har varit väldigt kul att läsa om allt för att få sig en liten bild av utbildningen. Verkar toppen med alla gästföreläsare och förhoppningsfullt att folk får jobb efter utbildningen. Tack för intressant läsning! Viola

Anette sa...

Ser super mysigt ut :)
Och Tindra verkar njuta med sitt 'hyss' :)
Ha en bra kväll
KRAAM

Lina-Marie sa...

Viola: Kul att du gillade läsningen! Det är verkligen en jättebra utbildning. Nu är det ju bildjournalistutbildningen jag går, inte journalist. Men vi läser de flesta kurser ihop så de är rätt lika. Du har sex roliga och lärorika terminer framför dig!

Anette: I allra högsta grad. Det blir aldrig en kubbmästare av henne :)