måndag, juni 21, 2010

Bröllopsyra

Det har (som märkbart) varit stor folkfest i landet under helgen, allra särskilt i Stockholm. Själv jobbade jag hela bröllopskvällen med Expressens extrainsatta Bröllopsbilaga – bröllopet i bilder. Folket på redaktionen har sprungit runt som yra höns de senaste dagarna och det har satsats väldigt mycket på denna bilagan. Vi har till exempel haft en egenklänningsexpert hela helgen, som enbart haft till uppgift att identifiera klädernas stil och form. Eftersom den också skulle vara ute i butik knappt ett dygn efter att den tryckts är det därmed också den kortaste pressläggningen som någonsin gjorts (med undantag från vanliga dagstidningar då som inte är lika avancerade). Så det har varit många och noggranna förberedelser inför dagen D, vilket också lönade sig. Allt gick så smidigt som det hade kunnat gå.

Men bröllopsfirandet blev inte lidande på grund av arbete. Tvärtom! Eftersom jag började rätt sent hann jag åtminstone kika på vigseln på ett proppfullt torg på en storbildstv. Jag lyckades också skymta ryttarnas hattofsar från kortegen när den drog förbi. Men mestadels av bröllopet fick jag följa i de helt fantastiska bilderna som drällde in på redaktionenn under kvällen. Det var verkligen de bästa av de bästa och det kändes som att sitta på första parkett under hela bröllopet! Det var också fantastiskt roligt att få redigera med riktigt proffsiga bilder – på varenda uppslag. Så jag har verkligen fått se det allra bästa. Det kan ni med, för tjugo kronor i en kiosk/butik nära dig:

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Ha, nu har jag en hemma också! Tobbe hittade några kvar på sitt jobb. ;)

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: Coolt! :) Ja, på expressen verkar det ganska kört att få tag på ett gratis ex nu. Hårdvaluta.