tisdag, juni 01, 2010

Nya Stockholmsracern

Igår blev jag med cykel! Jag har länge tänkt tanken att det vore skönt att börja cykla till jobbet nu när det är sommar ute och mitt SL-kort dessutom snart går ut, men har samtidigt varit lite för snål och lite för rädd om min egen racer för att frakta den ända ner till Stockholm. Så idag blev det en annan racer: en fräsch liten lila mountainbike för minst samma summa som det skulle ha kostat att få hit min riktiga racer. Plus att jag inte kommer att bli lika ledsen om den blir stulen (bara lite). Vi kommer nog att få en fin sommar ihop!

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Vad skönt att kunna cykla till jobbet

Har precis kollat, och jag har 1,3 mil till jobbet, så för mig skulle det bli liiiite värre att cykla...

Lina-Marie sa...

Ja, det ska verkligen bli skönt! Jag vet om en person som cyklar varje dag från Sollentuna. Men det (eller 1,3 mil för den delen) låter lite väl ambitiöst.