lördag, april 09, 2011

Bästa jobbet!

Den här veckan träder jag in som layoutansvarig för weekenddelen i VK, sedan hon som normalt har hand om det nu går på mammaledighet. Det känns riktigt roligt, och lite pirrigt också. Men jag älskar verkligen att jobba med weekend! För er som inte är bekant med VK är det alltså en del i tidningen (typ som sporten) som kommer ut på fredagar och lördagar, och handlar mer om familjeliv, reportage, personporträtt, inspiration... helt enkelt lite mer helgläsning med sådant man gärna gör när man är ledig. Och redigeringen är riktigt rolig! Det är feature som gäller, vilket är min favorit. Det är så mycket mer kreativt än vanlig nyhetsredigering. För att uttrycka mig målande (!): I stället för att fylla i färgerna i ett förtryckt målarblock får man måla hela tavlan själv. Det enda som styr är vilka färger man har att använda och storleken på papperet, annars är det bara fantasin som sätter gränser. Redigering när den är som allra bäst! Så för min del får odrinarie layoutansvarig gärna vara mammaledig hur länge som helst!


Jag på jobbet:

2 kommentarer:

Johanna sa...

Way to go, Lina, vad bra du är!

Lina-Marie sa...

Johanna: Hihi, tack!