måndag, april 04, 2011

Privilegierad och rik

Jag ser verkligen mig själv som lyckligt lottad, som har det privilegiet att få uppleva nästintill orörd svensk fjällnatur i princip när jag vill. Speciellt på senare år har jag insett att det är precis vad det är: ett privilegium!

Många som jag känner har aldrig varit i lappländska fjällen. Många som jag känner skulle betala femsiffriga summor för att göra en sådan weekendresa, som jag själv gör för knappt en fulltank bensin. Några som jag stött på genom åren (mest då icke svenskar) har sett mig som någon sorts raritet... typ som att träffa en indian eller en massaj. I mina öron låter det helt absurt, men ju mer jag tänker på det: Hur många på denna jord får egentligen växa upp med allt detta inpå livet och alldeles runt husknuten?


Inga kommentarer: