torsdag, april 07, 2011

Personlig nätshopping

Som redigerare får man, som tidigare nämnt, ta del av både det ena och det andra som andra människor håller på med och det är inte svårt att själv bli påverkad och inspirerad. Härom dagen kom jag över ett reportage med fantastiska smycken från en smyckeddesigner som bor här i Umeå. Jag brukar sällan köpa smycken för jag brukar sällan använda smycken (annat än de jag alltid har på mig), men dessa kunde jag bara inte låta bli. Fantastiska former och idésprudlande, egna motiv... som att ha ett litet konstverk på sig. Att det dessutom tillverkas under rättvisa handelsformer säger inte emot i samvetet. Vem kan motstå det? I could not.



Som grädden på moset hittar jag i mitt nylevererade paket en handskriven liten lapp: "Lina, slit smyckena med mycket kärlek". Bara det får mig att vilja beställa mer.



Tillverkaren heter JohannaN.


4 kommentarer:

Johanna sa...

Åh superfina! Blev själv hur köpsugen som helst :)

Johanna sa...

Vilken härlig Johanna! (Inte konstigt, vi Johannor brukar vara lite sådär härliga.) Jag blev också köpsugen!

Emma sa...

Åh, du köpte den underbara ringen!!! Jag får nog gå in och ta mig en titt! :D

Lina-Marie sa...

Johanna: Tack :) de smittar verkligen av sig av köpglädje.

Johanna: Verkligen (jag känner bara härliga Johannor) :)

Emma: Jag kunde inte låta bli :P