fredag, april 15, 2011

Lite annorlunda boförhållanden

Sitter och äter gröt i godan ro framför datorn när det plötsligt dyker upp en främmande gubbe, från ingenstans, ute på min balkong (som ligger tre våningar upp) och som står och bankar under mitt fönster med jag-vet-inte-vad. Det förvånar mig faktiskt inte ett dugg!

Min lägenhet är helt nybyggd. Invändigt är allt klart, men dessvärre inte utvändigt. Så dessa gubbar tenderar att ploppa upp lite här och var lite nu och då. En vecka fick jag stå ut med konstant bankande i väggen när det skulle läggas fasad (och eftersom jag bor längst ut var det verkligen vägg i vägg som det bankades). En annan vecka hade jag en gubbe på balkongen som spikade lister på andra sidan fönstret medan jag satt fem decimeter ifrån på andra sidan och såg på tv. Det är inte längre förvånande när jag plötsligt hör någon som är och går uppe på mitt tak (eftersom jag också bor högst upp hörs det rätt väl också) eller att jag måste se mig om efter en passerande bomlift innan jag kan backa ut bilen från parkeringen... Så är det bara hemma hos mig, liksom!

Som tur är jobbar jag oftast när de också gör det.

Inga kommentarer: