onsdag, maj 06, 2009

Sämsta fotografen?

Efter att jag slutfört jobben idag till Sundsvalls Nyheter slank jag in på gallerian för att handla lite förnödenheter, där jag sprang på ett par ursnygga knickers som jag bara var tvungen att prova (och köpa också faktiskt). Precis när jag är tillbaka vid cykeln och ska till att cykla hemmåt märker jag det man inte får märka - kameraväskan är borta. Sista gången jag minns att jag hade den var i provhytten där jag hängde av mig den. Panik! Jag sprang tillbaka in på affären och lyckades jaga upp personalen där. Provhytten som jag använde var upptagen, men ett snällt biträde hjälpte mig att fråga ockupanten efter en kvarglömd väska - och den var kvar. Jag måste ha verkat som en förvirrad höna där jag rusade in. Jag är glad att de var så hjälpsamma mot mig, men det kommer nog ta ett tag innan mitt ego vågar sig in där igen. Vad för sorts människa glömmer en femsiffrigt värd kamera? Vilken fotograf gör det?


Dagens sötbild:
ett livsnjutarpar som tar det lugnt (?) i diket bredvid E14

1 kommentar:

Pallan sa...

vilket fint gräsandspar=).
Va tur att kameran va kvar. Ja du Lina det var precis en sån där grej som jag lätt skulle kunna ha gjort ;P