fredag, maj 15, 2009

Sommartecken

Gräset börjar vara grönt. Löven på träden har slagit ut. Igår gick jag förbi en vaktmästare som klippte gräset kring husknutarna (vad luktar inte mer sommar om inte nyklippt gräs?) Men det allra bästa, för min del, är att StuBo äntligen har plockat fram cykelställen igen. Det är det bästa för att jag nu kan ta mig till klädkammaren utan att behöva flytta på min cykel först, för att sedan flytta tillbaka den för att ta mig ut i lägenheten igen. Jag har under vintern samlat högar med dels rena dela smutsiga kläder runtomkring i lägenheten, bara för att hela "flytta-cykel-processen" många gånger känts för jobbig att genomföra x antal gånger under dagen som man måste in i klädkammaren på (ja, den är väl inte så vansinnigt jobbig. Men ni vet ju hur man kan vara ibland?) Med andra ord har min cykel äntligen fått flytta ut igen och alla klädhögar och smutshögar nu borta från lägenhetsytorna. Det är hur underbart som helst! Vad skönt det är med sommar.

Inga kommentarer: