torsdag, juni 18, 2009

Distans på bättre villkor

Som mest har det varit 255 mil emellan oss, så ynka 20 mil borde ju inte kännas så farligt. Om det inte vore så att man faktiskt måste lägga på 16 mil för att över huvud taget kunna ta sig emellan, på en förbindelse (ja, en) som tar upp till åtta timmar att åka. Åtta timmar för att åka 20 mil. Så om jag haft turen att vara ledig en fredag har det kanske varit möjligt att få träffa älsklingen åtminstone en hel lördag. Kan ni tänka er då hur härligt det känns att det nu bara är 8,5 mil emellan, som jag dessutom kan köra på en timme med min egen bil? Det betyder att en dag som denna - när jag slutat halv tio på kvällen och är ledig endast en dag innan jag ska jobba igen - faktiskt kan göra det! Jag kan åka klockan halv tio på kvällen och vara hos älsklingen bara över en dag. Det är fullständigt underbart!

Visst. Skulle jag få välja skulle det såklart vara 0 mil emellan. Men 8,5 mil känns ändå som rent lyx, i min värld!

Så, bara för att vi kan (och vill såklart!)
ska jag och BUS nu ge oss iväg längs den välbekanta
vägen mot Åsele. Det ser vi fram emot!

1 kommentar:

pallan sa...

har du vart i Lycksele Nydligt,, tyckte jag såg Busen utanför ica.