måndag, juni 29, 2009

Värmeslag?

Dagens bästa fråga: "Var har ni cigaretterna?". Denna fråga ställdes alltså till mig när jag för tillfället satt i kassan. Till saken hör det att cigaretterna (som i de flesta andra butiker) finns ungefär 30 cm ovanför mitt huvud i en gigantisk cigarett- och tobakshylla. Jag kunde inte låta bli att skratta (och inte kunden heller när jag väl visade hur nära han var).

Men det är inte den enda konstiga som hänt under den senaste veckan. Nog för att det alltid dyker upp några stycken per dag som man måste bli lite konfunderad över, men nu har det varit extremt mycket, speciellt under helgen. Jag har sagt en sak, kunden har svarat något helt annat. Kunden har sagt något men sedan gjort något helt annat. Aldrig förr har så många glömt så mycket saker kvar på rullbandet (det största var en hel säck grillkol som i sig tar upp ungefär en tredjedel av hela bandet). Börsar, nycklar, pengar har blivit kvar.

Nog kan man alltid skylla på värmen, men den här gången undrar jag inte om det kanske också var sant.

Inga kommentarer: