torsdag, juni 04, 2009

Första året avklarat!

Första året på bildjournalistutbildningen avslutades med
ett B! Jag och mina uppsatstjejor fick full pott på opponeringen idag och lyckades med vår uppsats skrapa ihop poäng som räckte till ett solklart näst bäst. Det kunde inte ha slutat bättre!

Jag känner mig lite som om jag tagit studenten en gång till. Det här året har varit långt ifrån lätt och det har många gånger varit blod, svett och tårar som legat bakom att alla kurser nu faktiskt blivit avklarade och godkända. Att bli godkänd har varit långt ifrån en självklarhet under det här året och det har varit första gången för mig under min skoltid som jag har fått uppleva den känslan av att kanske inte klara det – att kanske inte räcka till. Det är nog också det som gör det hela så otroligt skönt nu när allt är klart. Jag känner mig verkligen välförtjänt det här! Jag har kämpat för att nå den här milstolpen... och nu är jag framme!

5 kommentarer:

Emma sa...

Grattis, grattis, grattis vännen!
Du är verkligen värd det! :)

barajagjohanna sa...

Grattis till alla avklarade kurser! :)

Annika sa...

Håller med, grattis!

Lina-Marie sa...

Tack allihopa! :)

Johanna sa...

Bra jobbat Lina! Och grattis!