fredag, september 10, 2010

Stressande ledighet

När jag är ledig mer än två dagar i rad känner jag mig tvungen att åka någonstans, göra något. Jag antar att det är en kombination av att jag dels inte ofta är ledig så länge, och dels av att jag har så många ställen jag känner att jag vill och borde åka till när jag väl har tid. Jag har älsklingen i en stad, föräldrarna i en annan, och för att inte tala om var alla släktingar och kompisar numera bor som jag heller aldrig hinner träffa. Och sedan alla de där ställena som jag vill åka till bara för att jag vill... stugan, Forsmark, utomlands? Att åka till bara ett ställe räcker liksom aldrig. Och eftersom jag inte kan vara på två, tre eller fler ställen samtidigt blir det alltid för lång tid emellan och något som måste prioriteras bort, alternativt klämmas in fast det egentligen inte får plats. Det blir sällan helt bra.


Så ledighet blir för mig lätt ett litet, men ändå påtagande stressmoment: hur ska man nyttja sin ledighet till max? Det låter ju inte speciellt ledigt... alls! Men i helgen hade jag ändå tänkt att försöka, genom att slå en kombo på både Forsmark och älsklingen. Det blir sällan fel!

Inga kommentarer: