tisdag, oktober 06, 2009

Att hålla fokus i fokus

Hur många turer krävs det för att komma ihåg två grejer? Mina två frukostbaser smör och leverpastej tog slut igårmorse, så jag tänkte vara smart och handla på vägen hem från skolan så att jag slapp det senare. Det gjorde jag också, men såklart glömde jag just smöret och leverpastejen.

Som tur var cyklade jag hem två gånger från skolan igår. Andra gången kom jag ihåg både smöret och leverpastejen, däremot glömde jag tydligen bort dem (igen) i samma sekund som jag lämnade affären. Imorse hittade jag nämligen inte smöret och leverpastejen i kylskåpet där de borde ha varit, utan i min skolväska där de legat sedan igår.

1 kommentar:

Anette sa...

Det låter inte alls bra :(
Kanske lite mycket i tankarna för dig just nu.
Men jag hoppas du får en fin och bra födelsedag :)
MÅNGA GRATTIS KRAMAR