måndag, oktober 05, 2009

Kom nu halvan så går vi

Idag har jag fått det svart på vitt: Jag måste hitta ett sätt att dela på mig! Det är bokstavligen vad som krävs av mig under nya kursen som startade idag.

Under tidningsförtjupning, som den heter, produceras en bilaga och ett magasin som den här gången faktiskt ska tryckas på riktigt och läsas av 100 000 levande, tyckande människor. Grupperna och redaktionsrollerna delades upp idag. Jag visste sedan tidigare att tanken var att jag skulle ta en av rollerna som nattchef (redigerare), vilket jag också fick och ville! Det innebär med andra ord redan dubbelt heltidsarbete på såväl dagtid som nattetid, fram tills att allt lämnats in på tryck.

Vad jag inte visste var att jag dessutom förväntas hinna fotografera någonstans där emellan (kanske medan jag äter, eller sover?) och att jag därför också är den enda i tidningsteamet som fått dubbla roller. Hur tanken sedan var att det fysiskt skulle gå, eller hur detta hamnade på just mig, har jag inte riktigt hängt med på... Jag känner redan hur väggen börjar torna upp sig.

4 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Ja, dela med dig! Det finns journalister som vill och kan fota. Säg nej när du känner att det faktiskt blir för mycket och hjärnan inte riktigt kan sortera vad du ska göra.

Annika sa...

Håller med Joppe. Det finns andra som kan fota så säg ifrån. Sen att jobba både dag och natt för att man är nattchef, behövs det? Kanks epå slutet kan jag tänka mig men innan dess kan väl ni som redigerar börja lite senare på dagen?

Annika sa...

Fast ni har iofs kortare tid på er kom jag på :( Men ändå, fördela på andra så det inte blir FÖR mycket

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: Ja. Som tur var var det fler som hade insett mitt problem tills idag (tyvärr också de som fortfarande inte fattade också) men vi bestämde i alla fall i ledningen att jag bara ska redigera. En stor tyngd lättade där!

Annika: Ja, tyvärr så gör det det. Det är mycket mer som behöver fixas än man tror när man börjar från noll, speciellt nu när det är magasin som ingen av oss gjort förut. Kvälls- och nattarbete kan jag ta, eftersom jag verkligen vill redigera. Däremot att jobba dubbelt går ju lite sämre. Men som sagt hoppas jag att det har löst sig nu, som tur är! :)