onsdag, oktober 28, 2009

Praktikångest

I natt panikvaknade jag mitt i natten och hade hjärtat i halsgropen. Någonstans i min drömvärld hade jag fått för mig att jag missat deadlinen för att lämna in praktikansökningarna. Ja, mitt i allt annat är det också dags nu att söka praktikplatser inför våren. Idag satt jag på skolan och petade, skrev om, raderade och lade till. Cyklade hem sent mot kvällen, för att en timme senare cykla tillbaka och peta, skriva om, radera och lägga till lite mer. Jag kommer antagligen drömma i natt att jag skrivit fel, glömt någon adress eller något annat dumt. Men nu har jag bestämt att det får vara nog. Nu har jag skrivit ut breven och förseglat kuverten. Nu ska de bara lämnas in imorgon, därefter är det bara att hoppas på det bästa.

2 kommentarer:

Anders Nordlén sa...

Vart söker sig fröken då?

Lina-Marie sa...

Anders: Expressen och Aftonbladet