tisdag, oktober 20, 2009

Ordentligt bakslag!

Får man tvinga studenter till att åka på föreläsningar 38 mil bort på privata pengar? Får man räkna med att alla studenter ska ha råd med det i en hel vecka? Får man verkligen kräva en en student att han/hon ska kunna göra det för att få läsa klart en kurs?

Jag fick precis veta att vi under nästa kurs ska ha daglig obligatorisk föreläsning i en hel vecka (inklusive helg) - i Stockholm. Det hade varit jätteroligt att åka till Stockholm med klassen och att ha lite omväxlande föreläsningar, men inte när man måste stå för alla resor och en hel veckas logi helt ur egen kassa. Och inte heller när man får reda på att man är tvungen till det! Det eller att läsa om kursen nästa höst (vilket betyder samma situation om igen... med andra ord finns inget att välja på).

Hur kan det vara okej att göra så?


(i och med detta ser jag mig själv inom de närmsta veckorna inte bara luspank, utan också sönderstressad och överarbetad, eftersom denna veckan dessutom lämpligen ligger på min deadlinevecka för bilagan och med en tenta som ligger veckan innan)

4 kommentarer:

Annika sa...

En hel vecka?! Det kan inte vara ok, det måste vara frivilligt i såna fall. Prata med studentkåren annars. Så kan det inte få vara.

Ylva sa...

De berättade det redan på mötet inför kursen vi går nu, och redan den gången så svimmade jag nästan.. Däremot visste jag inte att det även gällde helgen, eftersom jag redan bokat resa så får det väl gå ändå.. man måste ju ha tid att komma hem också.. tycker hur som helst att det är riktigt dåligt av dem att lägga upp kursen så.. vi är ju fattiga redan som det är!

Anonym sa...

Skandalöst! Ska Styrelsen ta tag i saken? We will make him an offer he can not refuse.


Slaaash Erik!

Lina-Marie sa...

Annika: Nej, jag tycker inte heller det. Det borde vara frivilligt. Man kan ju inte tvinga någon att ha råd liksom...

Ylva: Jag minns att de pratade lite vagt om det, men sedan dess har jag aldrig hört något mer... vilket jag också tycker känns lite fult. Jag tvivlar på att det ens får gå till så.

Erik: Gört! ;)