lördag, oktober 03, 2009

TV-mania i stan

Det händer sällan särskilt mycket i Lycksele. Allt är sig likt, den här gången med... förrutom den lilla detaljen att stan är täckt med planscher som säger "rösta på Rabih i Idol", att all affärspersonal matchar varandra i "team Pontare"-tshirts och att varenda annan civil människa man möter bär "vi som röstar på team Pontare-knappar" på både jackor, väskor och mössor. Och samtalsämnet som går kan ni kanske också gissa? Lyckseles första och enda tv-debut var väl när Kent Larsen var med i Robinson för 12 år sedan. Och helt plötsligt är vi nu med både i Idol och Körlslaget, två av den svenska tv-världens just nu populäraste program. Det är stort för lilla Lycksele. Det är kul att det händer något!

Jag ska erkänna att jag är väl inget direkt fan av varken Idol eller Körslaget. Men igår plockade jag faktiskt upp mobilen och skickade för första gången iväg ett sms till röstningen i Idol. Vi har ju ändå gått på samma skola, han har serverat mig underbara bakispizzor under alla år och han är ju ändå från Lycksele (skäl gott nog)! Det är han värd! Jag hoppas att han kommer långt, det vore kul!

Ikväll går jag istället över till att heja på sjungande gamla lärare, släktingar, skolkompisar och föräldrar. Såklart ska jag rösta också! Go Lycksele!

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag hejjar faktiskt också på Lycksele i körslaget! Det är något speciellt med Pontare! :) Men i idol tycker jag inte att Rabih har något att göra!

Fredrik Berglund sa...

Tjoo, yes, Rösta på lillebror! :D