fredag, oktober 23, 2009

Studiebesök till Stockholm

I mitt val av yrke har jag alltid brottats med tanken av att flytta till Stockholm. Jag vet att det är vad som kommer att hända om jag tänker köra vidare på den väg jag valt, eftersom det är där jobben finns... och jag har aldrig varit speciellt förtjust i tanken, helt enkelt för att jag inte är någon storstadsmänniska. Jag har också på sista tiden haft både ångest och inte orkat ta tag i att vi faktiskt ska på långpraktik efter jul. Jag har inte vetat vad jag vill och inte heller orkat ta reda på det.
Igår och idag var vi på studiebesök i Stockholm. Expressen, Svenska Dagbladet, Östermalmsnytt och Svensk Damtidning stod på kalendern. Jag var ganska opepp på det också innan jag åkte igårmorse och hade helst stannat kvar hemma i sängen hela helgen. Men oj vilken tur att jag åkte!

Nu längtar jag efter praktiken! Jag såg plötsligt ett mål att jobba och sträva efter... en sporre i ryggen. Expressen och otippat: Svensk Damtidning inspirerade mig något oerhört! Kanske inte just i valet av praktikplats, men till att känna mig mer säker på vad jag verkligen vill göra och att bli peppad till att våga satsa på det! Det är en morot som jag känner att jag saknat under en tid.

Och ja... jag längtar till och med efter att bo i Stockholm en tid! Det här var riktigt bra för mig.

2 kommentarer:

Emma sa...

Va skönt att det känns bättre! =)

Lina-Marie sa...

Emma: Ja, det var ett mycket givande besök!