lördag, september 20, 2008

Bullbak

Idag hade vi genomgången av uppgiften som jag beskrivit mer om den 13:e... På papperet känt som "de tre FFF:en" (Fånga, Fängsla, Fascinera) där vi alltså skulle ta en nyhetsbild av något vi kunde hitta i Birsta. Jag har fortfarande inte riktigt förstått hur det gick för just mig... Vi hade klassgenomgång där alla bilder visades upp med tillhörande satt rubrik, bildtext och NAMN på fotografen (det behövde inte jour-gruppen) Därefter fick eleverna diskutera och kommentera fritt vad de tänkte och tyckte. Vår lärare ställde mest ledande frågor samt påpekade när det var något speciellt. Jag vet inte om jag fick bra eller dålig respons på min bild. Det var endel som sa saker, men inget riktigt konkret som jag kände att jag kunde analysera utefter. Lite synd, eftersom jag hade gärna velat veta vad exakt jag gjorde fel eller bra... men jag antar att jag bara råkade hamna lite bland "mängden", för väldigt många fick ganska tydliga råd och direktiv. Men för egen del kändes det lite luddigt. Jag var nöjd i alla fall!


Ikväll blev det bullbak hemma hos A! Riktigt goda bullar blev det! Men den crediten måste jag ge till A, eftersom det jag själv gjorde var att kavla ut degen, strö på kanel samt skära upp bullarna. :P

Efter kvalitetsprovning av bullarna blev det en sväng på Kårhuset: studenternas egna "pub-hus". För studenter, av studenter. Det var en ganska lugn kväll på Kåren, vilket jag kände var väldigt skönt och passande för just den här fredagen. Vi har haft en ganska tuff vecka den här veckan, så det blev perfekt med en lugn pratkväll med lite öl, cider och strips!





Sötisen Morris














Action i köket











...Och bullar blev det!











Dagens middag: En riktigt lyckad risotto
med svamp och västerbottensost! Mjums!

Inga kommentarer: