måndag, september 15, 2008

Friskis

Nu har det hänt! Nu har jag tagit tag i löftet om att börja träna. Har precis införskaffat ett träningskort som ger mig tillgång till alla Jympapass som Friskis har att erbjuda... d.s.v. ett tjugotal olika former av Jympa. Men det är främst Skivstång och Yoga som jag känner att jag vill satsa på. Så... nu finns det ingen återvändo! Nu skall det ske!
Skivstångspasset idag var superskönt!

Har haft lite litteraturstrul idag också. Steg upp tidigt imorse för att vara effektiv och läsa lite innan skolan började. Satte igång plöjningsarbetet med "Massmedier", (har redan tidigare kommenterat vad jag tycker om den ...) tittade över sid- och kapitelhänvisningarna så att jag verkligen skulle läsa det jag skulle. Då upptäcker jag att hänvisningarna inte alls stämmer överens med min bok... Kapitel saknas, har flyttats, uteblir helt eller har döpt om och blandats ihop med andra ämnen. Varför är det så då? Jo, för att jag varit så duktig och köpt den nyatse upplagan av "Massmedier", och sidhänvisningarna gäller för den äldre upplagan som skolan fortfarande kör med. Jag får nu alltså lida för min duktighet och antingen krånga till det extra mycket genom att läsa i stort sett hela boken för att sålla ut mina egna läshänvisningar innan jag kan börja, eller så får jag helt enkelt nedgradera mig till den äldre upplagan. Jag som t.o.m. har köpt boken och allt. Lite snopet känns det... men, men.

Som inte det vore nog, så är två av mina redan beställda (sedan 3 veckor tillbaka) och betalade kurslitteraturer någonstans på vift hos Posten. De skickades enligt leverantören i måndags förra veckan, och har fortfarande inte kommit fram.


Det är inte lätt att studera...

Inga kommentarer: