söndag, september 28, 2008

Effektiv dag!

Stenhård dag med no mercy at all! Har påbörjat plöjningarbetet med "Massmedier", har läst sedan 11 imorse och tänker fortsätta till halv 12 nånting. Räknar med att jag ändå inte kommer att hinna klart den. Har agerat stenhård mammaroll mot mig själv idag... "Nej! Du rör inte datorn!" och "Nej! Du får inte äta middag förrän du läst ut hela kapitlet!". Brutalt, men ganska effektivt... man blir ju hungrig tillslut! ;)
Igår gjorde jag som sagt bort typ alla dagsbestyr jag kunde tänka mig, allt med baktanken att jag inte skulle ha en chans att "göra mig upptagen" på annat håll idag. Det funkade också! (förutom med disken... den blir man aldrig av med på nåt konstigt sätt..)

I övrigt har jag lagt upp ett slags schema i mitt inre över hur plugget ska fördelas på dagarna under komande vecka. Jag har 6 böcker som jag behöver gå igenom på fyra dagar (exklusive idag) samt en artikel att skriva med tillhörande analys. Kommer att bli hårt, men jag har tänkt att det ska gå! På fredag blir den fruktade tentan, och med den avslutet på hela den här kursen... längat såååå mycket tills fredag är över!!


Annars idag; Det har blåst STORM ute! Det har låtit som om tåget passerat allderles utanför fönstret non-stop idag... helt galet!

Utekvällen igår var riktigt kul! 11 (eller fler?) personer hemma hos JJ's 20 m² inne i stan med massor av skratt och lite inslag av singstar. Lyckades tyvärr inte hålla ut fram till krogrundan... min baksmälla-medan-jag-dricker bestämde sig för att slå till (ja, det är faktiskt sant! Min pappa har samma syndrom) Men det var skitkul fram till dess!



Den nytillkomne till köket: :)

Inga kommentarer: