tisdag, september 16, 2008

Gnällkärring

Har lekt klagotant idag. Ringde posten imorse angående mina försvunna böcker. Hade fått nys om liknande fall här på Nacksta då post uteblivit, där det visat sig att den legat någonstans hos postcentralen i Sundsvall. Fick numret till mitt lokala postkontor, där jag frågade vad dom höll på med egentligen. Mycket rikitigt visade det sig att mina böcker fanns där hos dom. "Varför har inte du fått dom?" .... Det frågar han mig! Skulle jag också vilja veta!
Bara för att ringde jag även adressändring som skulle skicka ut en klagoanmälan till min postcentral - som dom tvingas utreda. Så i framtiden hoppas jag nu på att få all min post, utan att behöva ringa och fråga efter den.

Har börjat på min artikel till "den stora skrivövningen" som är ett stort projekt vi ska lämna in i kursen vi läser nu. Vi ska skriva en större nyhetsartikel utefter ämnen som vi tagit upp i vissa föreläsningar. Jag tänker skriva om de diskutioner som väckts kring publiceringen av obduktionsbilderna av Arbogabarnen, och hur det kan komma att påverka medierna i framtiden. Hoppas det blir bra. Första utkastet ska lämnas in nästa fredag.


Till middag idag blev det pannkaka; mums

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att du copyrightar bilden, det kan behövas har jag märkt... ;) (Eller pja, min bild snoddes ju trots detta, men ändå.)

Hjälp, jag vet inte vad jag ska skriva om i den stora skrivövningen, än mindre har jag alltså börjat... huuuh!

Jag har lite om Arboga i mina anteckningar från Yrsa. Ser knappt vad jag skrivit eller om det kan vara någon användning för dig, men vi kan kika på det någon dag... Ses vi cyklarna imorgonbitti!

Annika sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.