tisdag, september 08, 2009

Ny (dålig?) vana

Sedan skolan började om har en ny vana smugit sig på: Att tupplura. Jag har aldrig varit den som varken behövt eller velat tupplura, mest för att det bara brukar göra mig ännu mera trött, slö och grinig. Min kropp är bara inte gjort för att sova korta stunder! Men de senaste dagarna har jag inte haft något val, jag har helt enkelt däckat när jag kommit hem. Jag vet inte om det beror på alla nya rutiner, att jag varit sjuk eller kanske både och... Jag vet bara att jag är otroligt trött när jag kommer hem och dessvärre reagerar min kropp fortfarande likadant som alltid på att sova korta stunder. Jag har hört någonstans att en tupplur ska vara hälsosamt, men jag vet inte om dåligt humör, slöhet och ännu värre trötthet är speciellt hälsosamt? Jag kanske vänjer mig vid min nya vana, eller lyckas överge den helt. Jag håller er uppdaterade!

2 kommentarer:

pallan sa...

ja jag vet jaag är lika dan, önskar att jag också kunde va som de flesta andra människor jag känner, Att man blir piggare av att bara ta sig en lur, men aldrig. sover jag en stund på dagen, blir jag dödstrött och bir seg i huvet,nästan som huvvudvärk.

Lina-Marie sa...

pallan: Nästan som baksmälla! Känns lite jobbigt att behöva välja mellan det eller att... ja, ändå somna och få "baksmälla".