måndag, september 28, 2009

Väcka den björn som sover

Det blev en sen kväll igår och en alltför tidig morgon idag. Efter en helg hos älsklingen satte jag mig på bussen klockan sju imorse och med nattens knappa fyra timmars sömn kändes det där bussätet väldigt bekvämt! Jag somnade ganska fort och sov riktigt gott, fram tills jag plötsligt (mitt i min djupaste sömn) känner en iskall hand på min axel och en gammal röst som säger: "Får jag väcka dig?". Jag gör ett ryckigt "panikvaknande" i sätet, stirrar några sekunder på mannen medan jag i mitt nyvakna tillstånd försöker fatta vad som händer, vad han vill och pressar sedan ur mig ett förvirrat: "jaha ...?" Men tydligen var det inte mer än så. Den gamle mannen tänkte helt enkelt bara sätta sig i sätet bredvid, vilken han gott och väl kunde ha gjort utan att behöva väcka mig. Varför fick jag inte bara sova?

1 kommentar:

Emma sa...

Så jäkla onödigt! Jag hade blivit jättesur! Så gör man inte!